Interactief Stadsspel (met analyse en de mogelijke bergplaats volgens ons)

Scan de QR code

Si je devais re­chercher le tableau, je n’irais pas si loin; je le rechercherais autour de la cathé­drale.”
(Dixit Arséne Goedertier – Verhoor Julienne Minne – 01 ju1i 1935)

“Déplacer n’est pas voler”

Trek zelf op onderzoek uit langsheen de historische plaatsen die een rol hebben gespeeld in de stoutmoedige diefte waarvan het historische belang niemand ontgaan is … of in de wenkbrauwfronsende en opmerkelijke theorieën. Bovenal maak je kennis met een hele boel wist-je-datjes, fabuleuze fabeltjes, nadenkertjes en een essentieel onderdeel van de analyse die je niet op deze site zal terugvinden.

Het enige wat je nodig hebt is een ietsiepietsie verbeelding, een snuifje geluk, minieme hoeveelheid gezond verstand en … een opgeladen smartphone geconnecteerd met ’t internet. Een ouderwets notitieboekje is ook nog altijd prettig en handig … en als je niet graag leest een “oortje” om te luisteren.

Dit wordt niet zomaar een “Walk in the park”, nee onderweg lost je raadsels op, ontcijfer je codes en overwin je onvoorziene hindernissen…  steeds weer hebben wij een juist antwoord nodig om tot een volgend punt te kunnen komen … uiteindelijk leiden we je naar plaatsen in je verbeelding en de stad waar je nog nooit bent geweest, meer nog, naar de (mogelijke) plaats waar de Rechtvaardige Rechters zitten verborgen (*)  … aan jou om de exacte locatie aan te duiden …


Deze uitdaging kan je alleen of in groep aangaan of in verschillende groepen (max 15 groepen). Ideaal om er je komende teambuilding of schooluitstap op te enten … . Deelname codes (gratis !) kunnen aan commissaris Luysterborgh gevraagd worden via code.stadsspel@rechtvaardigerechters.be

 

Mindmap …

en nadien misschien …
Bier drink je met verstand …

(*) eerlijkheidshalve: indien je er van uit gaat dat Arséne Goedertier niet fysiek bij de diefstal aanwezig was –